ازدواجی زندگی کو خوشگوار کیسے بنایا جائے ؟

ازدواجی زندگی کو خوشگوار کیسے بنایا جائے ؟

اسپیشل فیچر

تحریر : غلام حقانی


Advertisement
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

مرد وعورت اپنا کردار خوش اسلوبی سے نبھائیں تو ازدواجی زندگی باغ وبہار بن جاتی ہےتفریح طبع سے خاندان میں خوشگواری پیدا ہوتی ہے وقتاً فوقتاً مرد کو اس بات کا بھی خیال رکھنا اور اپنی استطاعت کے مطابق اہتمام کرنا چاہیےاپنی بیویوں کی ذات سے سکون میسر آنے کے باوجود جو مرد ان کے ساتھ محبت بھرا، پیار بھرا اور ہمدردانہ برتاؤ نہیں کرتے، کیا وہ اپنے مقصد حیات کو تار تار کرکے نہیں رکھ دیتے؟اللہ تعالیٰ نے انسان کو اپنی منشاء سے واقف کروانے اور اپنی منشاء کے مطابق انسان سے عمل کروانے کیلئے ابتدائے آفرینش ہی سے ’’ہدایت‘‘ کا اہتمام فرمایا ہے اور اس مقصد کیلئے ہر زمانے اور ہر قوم میں انبیاء ورسل بھی بھیجے اور ان پر اپنے احکام پر مبنی صحیفے اور کتب بھی نازل فرمائیں۔ ہمارا زمانہ آخری زمانہ ہے۔ اسی لیے ہمارے لیے آخری نبی اور رسول خاتم النبیین اور خاتم المرسلین سیدنا محمد مصطفیﷺ کو مبعوث فرمایا اور ان پر خاتم الکتب قرآن مجید کو نازل فرمایا۔ اگر اس دور کے انسان کو اپنی تخلیق کا مقصد جاننا ہو، اس ارادے کے ساتھ کہ وہ اپنی تخلیق کے مقصد یا اپنے مقصدِ حیات کو ہر حال میں پورا کرے گا تو قرآن مجید اس کے لیے بہترین رہبر، بہترین ہدایت نامہ اور اس کے سفر زندگی کو پوری طرح روشن اور واضح کرنے والی کتاب ثابت ہوگی۔قرآن مجید ایک ایسی شاندار کتاب ہے جس میں دنیاوآخرت کے ہر پہلو کو پوری طرح سے اجاگر اور واضح کردیاگیا ہے۔ ضرورت غوروفکر اور تدبر کی ہے۔ قرآن مجید کے مضامین میں غوروفکر اور تدبر کرنے سے انسان کو اپنے مقصد حیات کے بارے میں سب کچھ معلوم ہوجائے گا۔ مثال کے طور پر شوہر اور بیوی کے تعلقات پر مبنی حسب ذیل آیات: سورۃ النساء کی آیت نمبر 34 میں اللہ تعالیٰ کا ارشاد ہے: ’’مرد عورتوں پر قوام ہیں اس بنا پر کہ اللہ نے ان میں سے ایک کو دوسرے پر فضیلت دی ہے اور اس بنا پر کہ مرد اپنے مال خرچ کرتے ہیں‘‘۔اللہ تعالیٰ نے یہ کائنات بنائی اور سجائی انسان کیلئے اور خود انسان کو بنایا اپنے لیے، لیکن انسان کی پیدائش اور دنیا بسانے کا ذریعہ خود انسان ہی کو بنایا جیسا کہ سورۃ النساء کی پہلی ہی آیت میں واضح فرما دیاگیا ہے: ’’لوگو! اپنے رب سے ڈرو جس نے تم کو ایک جان سے پیدا کیا اور اْسی جان سے اس کا جوڑا بنایا اور ان دونوں سے بہت مرد وعورت دنیا میں پھیلا دیے‘‘۔یوں دنیا میں ہر رشتے سے پہلے شوہر اور بیوی کا رشتہ وجود میں آیا۔ اسی لیے یہ رشتہ بہت زیادہ اہمیت کا حامل ہے۔ شوہر اور بیوی دراصل ایک دوسرے کے لیے بنائے گئے ہیں۔ احسن الخالقین نے ازدواجی زندگی کا ایک بے حد خوبصورت اور مضبوط ڈھانچا بنایا ہوا ہے جس کے مطابق ازدواجی زندگی میں مرد وعورت دونوں کا اپنا مقام ہے۔ دونوں کی اپنی اپنی ذمے داری اوردونوں کا اپنا اپنا کردار ہے۔ جب مرد وعورت اپنی اپنی ذمے داری اپنا اپنا کردار خوش اسلوبی کے ساتھ نبھاتے ہیں تو ازدواجی زندگی نہایت خوشگوار بلکہ باغ وبہار بن جاتی ہے۔ کیوں کہ دونوں ہی اپنے اپنے مقصد حیات کو پورا کر رہے ہوتے ہیں۔ لیکن اگر دونوں یا دونوں میں سے کوئی اپنی ذمے داری نہ نبھائے تو وہ اپنے مقصد حیات کی خلاف ورزی کر رہا ہوتا ہے، جس کا لازمی نتیجہ دو طرح کی تباہی ہے۔ دنیوی بھی اور اخروی بھی۔ اسی لیے یہ جاننا بے حد ضروری ہے کہ اللہ تعالیٰ نے شوہر اور بیوی کے لیے کس کس طرح کا کردار پسند فرمایا ہے اور دونوں کو کیا کیا ذمے داریاں سونپی ہیں۔سورۃ النساء کی آیت نمبر34 میں اللہ تعالیٰ نے شوہروں کے کردار اور ذمے داریوں کو صرف ایک لفظ ’’قوام‘‘ میں سمو دیا ہے۔ شوہر ’’قوام‘‘ ہونے کے ناتے اپنے خاندان کے معاملات کو، جس کا اہم ترین حصہ بیوی ہوتی ہے، درست حالت میں چلانے، خاندان کی حفاظت ونگہبانی کرنے اور خاندان کی ساری ضرورتیں پوری کرنے کا ذمے دار ہوتا ہے۔ مرد کا عورتوں پر قوام ہونا ایک فطری عمل ہے۔ اسی لیے دنیا کے صرف مہذب طبقوں ہی میں نہیں بلکہ جاہل اور جنگلی طبقوں میں بھی مرد ہی کو ہمیشہ قوام کا درجہ ملا ہے۔ نئی تہذیب کے بگڑے ہوئے لوگ اور بعض غیر اہم قبائل اس سے مستثنیٰ ہوسکتے ہیں۔نبوت کا تیرہواں سال تھا۔ ہمارے آقا محمد مصطفی ﷺ ابھی مکہ مکرمہ ہی میں تھے۔ حج کے موقع پر سترہ سے زیادہ افراد کا وفد مدینہ منورہ سے مکہ مکرمہ آیا اور انھوں نے اصرار کیا کہ آپ ﷺمدینہ ہجرت فرمائیں۔ اس ضمن میں اس وفد سے چند اہم امور پر بیعت لی گئی۔ اس بیعت کی آخری دفعہ کے تعلق سے سرورِ عالمﷺنے فرمایا: ’’میں تم سے اس بات پر بیعت لیتا ہوں کہ تم اس چیز سے میری حفاظت کروگے جس سے اپنے بال بچوں کی حفاظت کرتے ہو‘‘۔ اس پر حضرت براءؓ بن معرور نے آپ ﷺ کا ہاتھ پکڑا اور کہا: ’’ہاں، اس ذات کی قسم جس نے آپ ﷺ کو نبی برحق بناکر بھیجا ہے ہم یقینا اس چیز سے آپ ﷺ کی حفاظت کریں گے جس سے اپنے بال بچوں کی حفاظت کرتے ہیں‘‘۔یہاں تو جہ طلب بات یہ ہے کہ مدینہ منورہ کے باشندوں کو جو نئے نئے اسلام کی آغوش میں چلے آئے تھے، یہ بات پہلے ہی سے معلوم تھی کہ مرد اپنی بیوی بچوں کی جان، مال اور ناموس کی حفاظت کے ذمے دار ہوتے ہیں، کسی مذہبی قانون کی بنا پر نہیں بلکہ بالکل فطری طور پر۔ اس ذمے داری کے علاوہ مرد پر، ’’قوام‘‘ ہونے کی حیثیت سے اور بھی ذمے داریاں عائد ہوتی ہیں جن میں سے چند درج ذیل ہیں:(1)گرمی، سردی، بارش اور موسمی اثرات، چوروں، غنڈوں سے حفاظت کیلئے اور اپنے آپ کو محفوظ تصور کرتے ہوئے سکون واطمینان حاصل کرنے کیلئے اپنی استطاعت کے مطابق وہ ایک مکان فراہم کرے۔(2)اپنی استطاعت کے مطابق کھانے پینے کا بندوبست کرے۔ اکثر یہ ذمے داری دو حصوں میں بانٹی جاتی ہے، کھانے پینے کا سامان فراہم کرنے کی ذمے داری مرد پر اور پکوان کی ذمے داری عورت پر۔(3)اپنی استطاعت کے مطابق بیوی بچوں کے لئے لباس کا بندو بست کرے۔ لباس کا بندوبست کرتے ہوئے نہ مرد بخل سے کام لے اور نہ عورت مرد کی استطاعت سے بڑھ کر فرمائش کرے۔(4)بیماریوں سے بچنے کیلئے جو بھی احتیاطی تدابیر ممکن ہوں، اختیار کرے۔ بیوی بچوں میں سے کوئی بھی بیمار پڑجائے تو علاج معالجے میں کسی طرح کی بے پروائی نہ برتے۔(5) مرد وعورت سماج کا حصہ ہوتے ہیں۔ اسی لیے وہ اپنی بیوی بچوں کو، حسب استطاعت، اس حال میں رکھے کہ انھیں سماج میں شرمندگی نہ اٹھانی پڑے۔(6) تفریح طبع سے خاندان میں خوشگواری پیدا ہوتی ہے۔ وقتاً فوقتاً مرد کو اس بات کا بھی خیال رکھنا اور اپنی استطاعت کے مطابق اہتمام کرنا چاہیے۔(7)بچوں کی تعلیم وتربیت مرد وعورت دونوں کی ذمے داری ہے لیکن تعلیم کے سارے اخراجات کی ذمے داری مرد پر ہوگی۔ اللہ تبارک وتعالیٰ نے ہر وہ ذمے داری جس میں مال خرچ کیا جاتا ہے یہ فرماکر مرد کو سونپ دی کہ ’’اس بنا پر کہ مرد اپنے مال خرچ کرتے ہیں‘‘۔ اگر کوئی مرد استطاعت کے باوجود جان بوجھ کر اپنے اس منصب ’’قوام‘‘ کو نہ نبھائے تو وہ اسلامی آئین، اسلامی قانون کی خلاف ورزی کا مرتکب اوراللہ تعالیٰ کی ناراضی کا مستحق ہوجاتا ہے اور اخلاقی اعتبار سے انسانیت سے خارج بھی۔ اللہ تبارک وتعالیٰ نے مرد کو خاندان میں ’’قوام‘‘ کا منصب عطا فرمایا اور خاندان کی دیکھ بھال کی ساری ذمے داری اْس کو سونپ دی۔ اسی لیے خاندانی امور کو خوش اسلوبی کے ساتھ چلانے کے لیے مرد کا حکم مانا جائے گا۔ اپنا فرض یا ڈیوٹی نبھانے کے لیے، محکومیت کے طور پر نہیں۔ اللہ تعالیٰ نے عورت کے فرائض کی ادائی کے تعلق سے بھی سورۃ النساء کی اس آیت میں اپنی منشاء اور مرضی کو یوں ظاہر فرمایا ہے:’’پس صالح عورتیں فرماں بردار ہوتی ہیں اور مردوں کے غیاب میں، اللہ تعالیٰ کی حفاظت اور نگرانی میں اْن کے (شوہروں کے) حقوق کی حفاظت کرتی ہیں‘‘۔یہاں قرآن حکیم کایہ اعجاز توجہ طلب ہے کہ عورتوں کو براہ راست یہ حکم نہیں دیاگیا کہ شوہروں کی فرماں برداری کریں، شوہروں کی اطاعت شعار بن کر رہیں بلکہ یہی بات عورتوں تک پہنچانے کیلئے ایک انتہائی موثرکن اسلوب اختیار کیاگیا، وہ یہ کہ اگر عورتیں صالحات ہوں گی تو یقینا اللہ تعالیٰ کی وحدانیت ، ربوبیت ،الوہیت اور اللہ تعالیٰ کی ہمہ گیر حاکمیت ان کے دلوں میں جاگزیں ہوگی۔ اللہ کے رسولوں ، اللہ کی کتابوں، اللہ کے فرشتوں، یوم آخرت، دوزخ اور جنت کے تعلق سے ان کاایمان مستحکم ہوگا اوراسی بنا پر وہ اپنی زندگی کے ہر ہر شعبے میں اللہ تعالیٰ کے احکام کو بجا لانے میں کسی بھی قسم کی بے پروائی او رغفلت کو بالکل بھی جگہ نہیں دیں گی۔ بلکہ ہر دم اور ہر معاملے میں اللہ تعالیٰ کی منشاء اور مرضی ہی کو مقدم رکھتی ہوں گی تو ایسی عورتوں کیلئے یہ سمجھ لینا بالکل بھی دشوار نہیں ہوگا کہ شوہر کی فرماں برداری ، شوہر کی اطاعت شعاری بھی اللہ تعالیٰ کی منشاء و مرضی ہی میں شامل ہے۔ جس طرح اللہ تعالیٰ کی اطاعت گزاری سے ایمان کی لذت ، سکون واطمینان کی دولت اور دنیا وآخرت کی کامیابی نصیب ہوتی ہے، اُسی طرح اللہ تعالیٰ کی منشاء اور مرضی کو پورا کرنے کیلئے شرعی حدود کے اندر، اندر شوہر کی اطاعت و فرماں برداری سے بھی ایمان کی لذت، سکون و اطمینان کی دولت اور دنیا وآخرت کی کامیابی نصیب ہوتی ہے۔ کیونکہ یہ فرماں بردار ی کسی کو حاکم اور کسی کو محکوم کا درجہ دینے کیلئے نہیں بلکہ خاندانی امور کو خوش اسلوبی کے ساتھ انجام دینے کیلئے ہے اور ایک صحت مند خاندان ، صحت مند سماج کا ضامن ہوتا ہے۔یہ قرآن حکیم کا اعجاز ہے کہ سورۃ النساء کی آیت نمبر34کے صرف چند الفاظ کے ذریعے شوہر اور بیوی کے رشتے کے تعلق سے سارے رہنما نہ خطوط ، شوہر اور بیوی کے رشتے کے سارے مقتضیات اولوالالباب یا عقل مندوں کیلئے روز روشن کی طرح واضح کردیے گئے، جن پر عمل پیرا ہونا انتہائی خوش نصیبی اور دنیوی زندگی کو جنت نشان بنانے کیلئے کافی ہے اور آخرت میں جنت کے حصول کا ذریعہ بھی۔ اور اگر شوہر یا بیوی یا دونوں ہی اس آیت مبارکہ میں دیے ہوئے رہنمایانہ خطوط کو یکسر نظرانداز کردیتے ہیں، شوہر اور بیوی کے رشتے کے مقتضیات پر بالکل بھی عمل پیرا نہیں ہوتے تو وہ حقیقت میں اللہ عزوجل کی ’’عبادت‘‘ سے منھ موڑ رہے ہوتے ہیں، بلکہ انجانے میں شیطان کی ’’عبادت‘‘ کر رہے ہوتے ہیں۔ اس طرح اپنے مقصدِ حیات کو اپنے ہی ہاتھوں پامال کرتے ہوئے اپنے آپ کو انسانیت کے دائرے اور اولوالالباب یا عقلمندوں کی فہرست سے خارج کر رہے ہوتے ہیں۔(2)خالق کائنات نے شوہر اور بیوی کے رشتے کی جاذبیت اور ایک دوسرے کی جانب فطری میلان، فطری جھکاؤ اور ایک دوسرے کے لیے فطری ہمدردی کے راز پر سے سورۃ الروم کی آیت نمبر21 میں اس طرح پردہ اٹھایا ہے اور اس کو اپنی نشانی کا درجہ عطا فرمایا ہے:’’اور اس کی نشانیوں میں سے یہ ہے کہ اس نے تمھارے لیے تمھاری ہی جنس سے بیویاں بنائیں تاکہ تم ان کے پاس سکون حاصل کرو اور تمھارے درمیان محبت اور رحمت پیدا کردی‘‘۔ انسان کی تخلیق کے موقع پر ہی اللہ تعالیٰ نے یہ بات عورت کی فطرت میں رکھ دی کہ اس کی ذات سے مرد یعنی شوہر کو سکون و اطمینان حاصل ہو اور اسی طرح تخلیق ہی کے موقع پر اللہ تعالیٰ نے مرد وعورت دونوں ہی کے درمیان محبت بھی رکھ دی ، رحمت وہمدردی اورلگائو کے جذبات بھی رکھ دیے۔ حتیٰ کہ کوئی بھی کسی دوسرے کی ذرا سی پریشانی سے خود بھی بے چین اور پریشان ہوجائے۔ اور یہ انسان کے لیے اتنی بڑی نعمتیں ہیں کہ اللہ تعالیٰ نے انھیں اپنی نشانیوں میں شمار فرمایا۔ اگر مرد وعورت ازدواجی زندگی کے ان فطری قواعد کے مطابق اپنی زندگی گزارتے ہیں تو وہ اپنے مقصدِ حیات کی تکمیل کر رہے ہوتے ہیں جس کے باعث ان کی زندگی باغ وبہار بنی رہتی ہے۔ لیکن اس کے برخلاف اگر عورت مرد کے ساتھ کچھ ایسا برتائو اپناتی ہے کہ مرد کو عورت کی ذات سے سکون و اطمینان حاصل ہونے کی بجائے کوفت، جھنجھلاہٹ، تلخی اور کڑواہٹ سے دوچار ہونا پڑتا ہے تو یہ اسی بات کی واضح علامت ہے کہ عورت اپنی فطرت سے روگردانی کر رہی ہے اور اپنے مقصدِ حیات کو اپنے ہی ہاتھوں پامال و تباہ کر رہی ہے۔ اسی طرح مرد و عورت دونوں ہی کے درمیان محبت، رحمت اور ہمدردی کے جذبات نہیں پائے جاتے یا بہت ہی کم پائے جاتے ہیں یا کسی میں پائے جاتے ہیں کسی میں نہیں تو یہ بھی فطرت کی صریح خلاف ورزی ہے۔ اللہ تعالیٰ نے تو فرمایا ہے :’’ہم نے نے انسان کو بہت خوبصورت سانچے میں ڈھالا ہے یا ہم نے انسان کو بہترین ساخت پر پیدا کیا ہے‘‘۔ (سورہ التین:4)یعنی صورت بھی بہترین عطا کی اور سیرت بھی بہترین۔ لیکن مرد وعورت یا دونوں میں سے کوئی ایک اپنی من مانی کرکے، ہٹ دھرمی سے کام لیتے ہوئے اللہ تعالیٰ کے احکامات، اللہ تعالیٰ کی تعلیمات سے روگردانی کرتے ہوئے اپنے آپ کو ’’اسفل سافلین‘‘ یعنی پستی کی انتہا میں پہنچادیتے ہیں اور اپنی زندگی کو دنیا ہی میں جہنم بنادیتے ہیں۔’’وہ خواتین جو اپنے شوہروں کے سکون کا باعث بننے کی بجائے ان کا سکون غارت کرکے رکھ دیتی ہیں اور اسی وجہ سے ان کی باہمی محبت اور رحمت بھی داؤ پر لگ جاتی ہے یا وہ مرد جن کو اپنی بیویوں کی ذات میں سکون میسر آنے کے باوجود بیویوں کے ساتھ محبت بھرا، پیار بھرا اور ہمدردانہ برتاؤ نہیں کرتے، کیا وہ اپنے مقصد حیات کو تار تار کرکے نہیں رکھ دیتے؟ پھر وہ عقلمندوں یا اولوالالباب کے زمرے میں یا انسانیت کی فہرست میں کس طرح شامل رہ سکتے ہیں؟ آئے دن جہیز کیسز میں اضافہ کیا ازدواجی زندگی کو منھ نہیں چڑا رہا ہوتا؟ اسلام نے تو مرد و عورت کو وہ سب کچھ دیا جس سے زندگی میں بہار لائی جاسکتی ہے۔ لیکن مسلم مرد اور مسلم عورت نے اسلام ہی سے منھ موڑ لیا اور اپنے آپ کو طاغوتی طوفان کے حوالے کردیا۔ اسلام پر ایک بڑا دھبا، انسانیت پر ایک بدنما داغ بن کر رہ گئے۔(3)احسن الخالقین نے شوہر او ربیوی کے باہمی رشتے کی اہمیت کو سورۃ البقرۃ کی آیت نمبر187 کے چند الفاظ : ’’وہ تمھارے لباس ہیں اور تم ان کے لباس ہو‘‘۔کے ذریعے کس خوبصورتی کے ساتھ سمجھایا ہے اس کی مثال ملنی ناممکن ہے۔مرد اپنے لباس کو اپنے لیے باعثِ زینت اور اپنی شخصیت کا نکھار سمجھتے ہیں اسی لیے اپنے لباس کی پوری پوری توجہ کے ساتھ دیکھ بھال کی جاتی ہے۔ کوشش کی جاتی ہے کہ لباس دھول، داغ دھبوں سے محفوظ رہے۔ لباس کو غلطی سے بھی ہلکی کھروچ تک نہ آنے پائے۔ لباس کو پھاڑنے یا تار تار کرنے کا تو تصور تک نہیں کیاجاتا۔ بل کہ لباس کو خوشبو میں بسایاجاتا ہے۔ لباس ہی کی طرح بیوی مرد کے لیے باعث زینت اور اس کی شخصیت کا نکھار ہوتی ہے اور اسی لیے پوری توجہ کے ساتھ دیکھ بھال کی حقدار بھی۔ مرد پر لازم ہے کہ اپنے لباس ہی کی طرح اپنی بیوی کو غیر ضروری شک وشبہ یا الزام تراشی کے داغ دھبوں اور دھول سے محفوظ رکھے۔ اپنی زبان یا اپنے کسی عمل سے بیوی کے دل پر ہلکی سی کھروچ تک نہ آنے دے۔ اپنے ظلم یا اپنی زیادتیوں کے ذریعے بیوی کے دل کو تار تار کرنے کا تصور تک نہ کرے۔ عورت کو ہمیشہ اپنی محبت کی خوشبو میں بسائے رکھے تو یہ عمل مرد ہی کیلئے نشان امتیاز ہوگا اور کامیاب ازدواجی زندگی کی علامت بھی اور اگر کوئی مرد ایسانہیں کرتا تو گویا وہ اپنا لباس خود ہی گندہ میلا کر بیٹھتا ہے ، خود ہی اپنے لباس کو پھاڑ پھاڑ کر تارتار کررہا ہوتا ہے۔ کسی بھی مرد سے پوچھیے کیا وہ ایسی بدحالی کو برداشت کر پائے گا؟ لیکن کتنے ہی مرد ہیں جو ایسی بدحالی کا شکار ہوجاتے ہیں اور انھیں احساس تک نہیں ہوتا۔عورت تو اپنے لباس کو اپنے لیے کچھ زیادہ ہی باعث زینت اور اپنی شخصیت کا نکھار سمجھتی ہے۔اسی لئے کوئی بھی عور ت اپنے لباس پر مرد کے مقابلے میں کچھ زیادہ ہی توجہ دیتی ہے اور اپنے لباس کی دھول داغ دھبوں یا کھروچ وغیرہ سے کچھ زیادہ ہی حفاظت کرتی ہے۔ اپنے لباس کو پھاڑنے یا تارتار کرنے کا تصور ہی اس کے دل کی دنیا کو درہم برہم کرسکتا ہے۔ اگر بیوی اپنے لباس ہی کی طرح اپنے شوہر کی پوری پوری توجہ کے ساتھ دیکھ بھال کرے ، اپنی بدکلامی یا اپنی تلخ کلامی ، اپنی بدتمیزی یا بے رخی کے ذریعے مرد کے دل کو تار تار نہ کرے تو عورت ہی کی زندگی خوشگوار اور محبت کی خوشبو سے معطر ہوجائے گی۔ وہ بیوی کیسی لگتی ہوگی جو خود ہی اپنے لباس کو میلا، گندہ کردے، اپنے لباس کو پھاڑ پھاڑ ڈالے اوراس کے جسم پر بہترین زینت وزیبائش والے لباس کی جگہ چیتھڑے جھول رہے ہوں؟ کیا کوئی بھی عورت اس طرح کی بدحالی کو برداشت کرسکتی ہے ؟ لیکن کتنی ہی عورتیں ہوتی ہیں جنھیں اپنی بدحالی کی خبر ہی نہیں ہوتی۔ کیونکہ وہ حقیقت کے آئینے میں اپنے آپ کو کبھی دیکھتی ہی نہیں اور نہ انھیں کسی طرح کی شرمندگی کا احساس ہی ہوتا ہے۔ صاحبِ قرآن محمد مصطفیﷺکی زوجہ محترمہ اْم المومنین خدیجہؓ کی ازدواجی زندگی میں ہر کسی کیلئے بہترین نمو نہ ہے۔ یہ وہ نمونہ ہے جس کو صاحب عرش نے نہ صرف یہ کہ پسند فرمایا اور شرف قبولیت بخشا بلکہ اپنی پسند اور شرف قبولیت کو دنیا والوں پر ظاہر بھی فرما دیا۔صحیح بخاری میں حضرت ابوہریرہؓ سے مروی ہے کہ حضرت جبریل علیہ السلام نبی کریمﷺ کے پاس تشریف لائے اور فرمایا: اے اللہ کے رسولﷺ ! یہ خدیجہؓ تشریف لارہی ہیں۔ ان کے پاس ایک برتن ہے جس میں سالن یا کھانا یا کوئی مشروب ہے۔ جب وہ آپ ﷺ کے پاس آپہنچیں تو آپ ﷺ انھیں ان کے رب کی طرف سے سلام کہیں اور جنت میں موتی کے ایک محل کی بشارت دیں جس میں نہ شور وشغب ہوگا نہ درماندگی اور تکان۔یہ درجہ اْم المومنین کو صرف اور صرف اس لیے ملا کہ تبلیغ اسلام کے سلسلے میں آپ ﷺ پر جب مصیبتوں کے پہاڑ ٹوٹ پڑتے، دل پاش پاش ہوجاتا تو آپﷺ کو اْم المومنین حضرت خدیجہ ؓ کی معیت میں سکون واطمینان ملتا، راحت ملتی، چین ملتا اور یہ ’’لِتَسکْنْوا اِلَیہَا‘‘ کی بہترین تفسیر ہوتی۔ اْم المومنین حضرت خدیجہؓ اپنے والہانہ تعلق خاطر کے ذریعے ’’مودۃ ورحمۃ‘‘ کی جیتی جاگتی تصویر بھی تھیں۔ ہر عقد کے موقع پر دعا ہوتی ہے کہ ’’اے اللہ! اس نئے شادی شدہ جوڑے کے درمیان ایسی ہی الفت رکھ دے جیسی الفت سیدنا محمد مصطفیﷺ اور حضرت خدیجہؓ کے درمیان رکھی تھی۔٭٭٭

روزنامہ دنیا ایپ انسٹال کریں
پلاسٹک زدہ پرندے

پلاسٹک زدہ پرندے

دنیا بھر میں ماحولیاتی آلودگی ایک سنگین خطرہ بن چکی ہے اور اس کے سب سے ہولناک اثرات ہماری نظروں سے اوجھل رہتے ہیں۔ ان جانوروں پر جو ہماری پیدا کردہ آلودگی کا شکار ہوتے ہیں۔ حال ہی میںسامنے آنے والی چند تصاویر نے دنیا کو جھنجھوڑ کر رکھ دیا ہے، جن میں ایسے پرندے دکھائے گئے ہیں جن کے جسم پلاسٹک سے اس قدر بھرے ہوئے ہیں کہ اُن کے اندر سے ''چرچرانے‘‘ اور ''کڑکنے‘‘ کی آوازیں آتی ہیں۔یہ وہ آواز نہیں جو عام طور پر پرندوں سے منسوب کی جاتی ہے۔ لیکن ماہرین نے انکشاف کیا ہے کہ ''فلیش فُٹڈ شیئرواٹرز‘‘ (Flash Footed Sharewaters) کی ایک پوری کالونی ایسی ''کڑکنے‘‘ اور ''چرچرانے‘‘ کی آوازیں نکالتی ہے کیونکہ انہوں نے بہت زیادہ مقدار میں پلاسٹک نگل لیا ہے۔ آسٹریلیا کے مشرقی ساحل سے دور ایک چھوٹے آتش فشانی جزیرے، لارڈ ہاؤ پر تقریباً 44ہزار شیئر واٹرز جنہیں ''مٹن برڈز‘‘ بھی کہا جاتا ہے، موجود ہیں۔ جب یہ پرندے بچے دیتے ہیں تو اُن کے چوزے 90 دن تک اپنے بلوں میں رہتے ہیں، اور انہیں والدین کی طرف سے مچھلی اور اسکویڈ (سمندری جانور) پر مشتمل خوراک ملنی چاہیے۔ لیکن ماں باپ غلطی سے انہیں پلاسٹک پر مشتمل خوراک کھلا رہے ہیں۔ جن میں غباروں کے کلپ، لیگو (LEGO) کے ٹکڑے، قلم کے ڈھکن، بوتلوں کے ڈھکن اور کھلونا کار کے پہیے شامل ہیں۔سائنس دانوں نے ایک بار ایک 80 دن کے سمندری پرندے کے بچے کے پیٹ میں 778 پلاسٹک کے ٹکڑے دریافت کیے جو ایک ریکارڈ ہے۔ اب ان کا کہنا ہے کہ ہر ایک پرندے کے معدے میں کم از کم 50 یا اس سے زیادہ پلاسٹک کے ٹکڑے موجود ہیں۔ ڈاکٹر ایلکس بانڈ، جو نیچرل ہسٹری میوزیم میں پرندوں کے سینئر کیوریٹر ہیں، 2009ء سے جزیرے کے پرندوں کو درپیش خطرات کی دستاویزی تحقیق کر رہے ہیں۔پلاسٹک: خاموش قاتلپلاسٹک کی آلودگی ایک خاموش مگر تباہ کن عفریت ہے۔ ہر سال لاکھوں ٹن پلاسٹک سمندروں، جھیلوں، ندیوں اور دیگر قدرتی مقامات پر پھینکا جاتا ہے، جہاں یہ سینکڑوں سال تک گلتا سڑتا نہیں۔ یہی پلاسٹک پرندوں، مچھلیوں، کچھوؤں اور دیگر جانداروں کے جسم میں داخل ہو کر ان کی موت کا سبب بن جاتا ہے۔پرندے خاص طور پر اس خطرے کا شکار ہیں۔ وہ چمکدار رنگوں یا خوراک سے مشابہ اشیاء کو کھانے کی کوشش کرتے ہیں، جو اکثر پلاسٹک ہوتی ہیں۔ پلاسٹک ان کے معدے میں جمع ہو جاتی ہے، جس سے ان کی خوراک ہضم کرنے کی صلاحیت ختم ہو جاتی ہے، اور وہ غذائی ضرورت پورا نہ ہونے سے مر جاتے ہیں۔دل دہلا دینے والی تصاویرحال ہی میں آسٹریلیا اور دیگر ساحلی علاقوں سے سامنے آنے والی تصاویر میں مردہ پرندوں کے جسموں کو کاٹ کر دیکھا گیا، تو ان کے معدوں میں پلاسٹک کی بوتلوں کے ڈھکن، پیکنگ میٹریل، لائٹرز اور دیگر چھوٹی اشیاء کی بھاری مقدار پائی گئی۔ ماہرین کے مطابق کچھ پرندوں کے جسم اتنے پلاسٹک سے بھرے ہوتے ہیں کہ انہیں ہلانے سے ''چرچراہٹ‘‘ کی آواز آتی ہے۔یہ ایک ایسا منظر جو ہر حساس دل کو لرزا دیتا ہے۔ماہرین زندہ پرندوں کے معدے کو صاف کرنے کیلئے ان کے جسم میں نرمی سے سمندری پانی پمپ کرتے ہیں، جس سے وہ قے کرتے ہیں اور وہ مواد ایک بالٹی میں جمع ہو جاتا ہے۔جو کچھ بھی انہوں نے نگل رکھا ہوتا ہے، جیسے پلاسٹک ، وہ سب قے کے ساتھ واپس آ جاتا ہے۔ ڈاکٹر بانڈ کے مطابق یہ وہ چوزے ہیں جنہیں ان کے والدین نے غلطی سے یہ سارا پلاسٹک کھلا دیا۔یہ چوزے ابھی گھونسلے سے اڑنے کے قابل بھی نہیں ہوئے، لیکن اس وقت تک ان کے جسموں میں کوڑا کرکٹ کا یہ ڈھیر جمع ہو چکا ہوتا ہے۔ ان سے توقع کی جاتی ہے کہ وہ بعد میں خود سے آسٹریلیا سے جاپان تک کا سفر کریں گے۔مگر اتنی مقدار میں پلاسٹک اُن کے جسموں میں ہو تو ان میں سے کئی کبھی اپنی منزل تک نہیں پہنچ پائیں گے۔انہوں نے مزید کہا کہ بعض اوقات جب وہ ان پرندوں کو ہاتھ میں لیتے ہیں، تو ''چرچرانے‘‘ کی آواز سنائی دیتی ہے اور وہ یہ آواز محسوس بھی کر سکتے ہیں۔ماضی میں پرندوں پر کی گئی تحقیق سے یہ بھی ثابت ہوا ہے کہ جن پرندوں کے معدے میں سب سے زیادہ پلاسٹک پایا گیا، اُن کے جسمانی ٹشوز میں زہریلے مادوں کی مقدار بھی سب سے زیادہ تھی۔انسانیت کیلئے لمحہ فکریہیہ مناظر صرف جنگلی حیات کی تباہی کی کہانی نہیں سناتے، بلکہ یہ انسانوں کیلئے بھی ایک انتباہ ہیں۔ یہی پلاسٹک بالآخر ہماری خوراک، پانی اور فضا میں شامل ہو کر ہمارے جسموں میں داخل ہو رہا ہے۔ مائیکرو پلاسٹک آج ہمارے جسموں، یہاں تک کہ نوزائیدہ بچوں کے خون میں بھی پایا جا رہا ہے۔ہمیں کیا کرنا چاہیے؟مسئلہ بڑا ہے، مگر حل ناممکن نہیں۔ ہمیں درج ذیل اقدامات کی فوری ضرورت ہے۔پلاسٹک کا استعمال کم کریں: خاص طور پر سنگل یوز پلاسٹک جیسے تھیلیاں، بوتلیں اور پیکنگ میٹریل سے گریز کیا جائے۔ری سائیکلنگ کو فروغ دیں: پلاسٹک کو مناسب طریقے سے ٹھکانے لگانا سیکھیں اور دوسروں کو بھی سکھائیں۔آگاہی پیدا کریں: اسکولوں، کالجوں اور میڈیا کے ذریعے عوام میں شعور بیدار کیا جائے۔حکومتی سطح پر اقدامات: حکومت کو سخت قوانین اور جرمانوں کے ذریعے پلاسٹک کے استعمال کو کنٹرول کرنا چاہیے۔ہمیں یہ سمجھنے کی ضرورت ہے کہ زمین صرف انسانوں کی نہیں بلکہ لاکھوں انواع کی مشترکہ رہائش گاہ ہے۔ اگر ہم نے اپنی روش نہ بدلی تو یہ زمین ہمارے لیے بھی ناقابلِ رہائش بن سکتی ہے۔ آج جو پرندے پلاسٹک سے مر رہے ہیں، کل کو یہی انجام انسانوں کا بھی ہو سکتا ہے۔

رانی ایک ناقابل فراموش اداکارہ!

رانی ایک ناقابل فراموش اداکارہ!

پاکستانی فلم انڈسٹری کی تاریخ کچھ ایسے ناموں سے جگمگا رہی ہے جنہوں نے اپنے فن، خوبصورتی اور جذباتی اداکاری سے لاکھوں دلوں پر راج کیا۔ ان ہی میں سے ایک درخشندہ نام رانی کا ہے۔اپنی دلکش مسکراہٹ، اداکاری، جذباتی مکالموں اور منفرد رقص کی بدولت رانی نے کئی دہائیوں تک فلم بینوں کے دلوں پر راج کیا۔رانی کا اصل نام ناصرہ تھا۔ وہ 8 دسمبر 1946 ء کو لاہور میں پیدا ہوئیں۔ ان کے والد کا نام ملک محمد شفیع تھا جو ایک متوسط طبقے سے تعلق رکھتے تھے اور معروف گلوکارہ مختار بیگم کے ڈرائیور تھے۔ رانی کی فنی تربیت کا آغاز بھی اسی توسط سے ہوا جب مختار بیگم نے ان کی صلاحیتوں کو پہچانا اور انہیں رقص و موسیقی میں باقاعدہ تربیت دینا شروع کی۔ یہی بنیاد بعد میں ان کے فلمی کریئر کا سنگِ میل بنی۔رانی نے اپنے فلمی کریئر کا آغاز 1962 ء میں ہدایتکار انور کمال پاشا کی فلم ''محبوب‘‘سے کیا۔ ابتدائی چند فلمیں ناکامی سے دوچار ہوئیں جس کی وجہ سے انہیں ''منحوس اداکارہ‘‘کا داغ بھی سہنا پڑا، لیکن رانی نے ہمت نہ ہاری اور اپنی لگن اور فن کی بدولت بالآخر 1967 ء میں فلم ''دیور بھابھی‘‘سے کامیابی کی سیڑھیاں چڑھنا شروع کیں۔ 1970ء میں ریلیز ہونے والی فلم ''انجمن‘‘نے انہیں سپر اسٹار کے درجے پر فائز کر دیا۔رانی نے اردو اور پنجابی دونوں زبانوں میں کام کیا۔ ان کے کریڈٹ پر 168 فلمیں ہیں، جن میں سے 103 اردو اور 65 پنجابی فلمیں تھیں۔ ان کی مشہور فلموں میں ''انجمن، دیور بھابھی، شمع اور پروانہ، امرائو جان ادا، دیدار، ایک گناہ اور سہی، بہارو پھول برسائو‘‘ شامل ہیں۔رانی کا اندازِ گفتگو، جسمانی تاثر اور رقص کا انداز انہیں دیگر اداکاراں سے ممتاز کرتا تھا۔ ان کی اداکاری میں نسوانیت، درد، جذبہ اور رومان کا حسین امتزاج دکھائی دیتا تھا۔پنجابی فلموں کی بات کریں تو رانی کے فلمی کریئر کی دوسری فلم ہدایتکار اسلم ایرانی کی ایک پنجابی فلم ''موج میلہ‘‘ تھی جو 1963ء میں ریلیز ہوئی، جس میں وہ نیلو کے مقابل ثانوی کردار میں تھیں۔ ڈیڑھ درجن فلموں کے بعد اس کی دوسری فلم ''گونگا‘‘ 1966ء میں ریلیز ہوئی تھی۔رانی کو پنجابی فلموں میں فلم ''چن مکھناں‘‘ 1968ء سے بریک تھرو ملا تھا اور بھٹی بردران کی فلموں کا ایک لازمی حصہ بن گئی تھیں۔ اس کی دیگر مقبول پنجابی فلموں میں ''سجن پیارا، جند جان، مکھڑا چن ورگا، گبھرو پت پنجاب دے، کوچوان، چن سجناں، دنیا مطلب دی، ٹیکسی ڈرائیور، بابل، اچا ناں پیار دا، جی او جٹا، غیرت تے قانون اور سونا چاندی وغیرہ قابل ذکر ہیں۔ پنجابی فلموں میں رانی ، اپنی معصوم ، سادہ اور حقیت سے قریب تر اداکاری کی وجہ سے جانی جاتی تھیں اور نغمہ اور فردوس کے بعد تیسری مقبول ترین ہیروئن ہوتی تھیں۔رانی ، پاکستانی فلموں کی واحد اداکارہ تھیں جن کی جوڑیاں اپنے عہد کے سبھی چھوٹے بڑے اردو اور پنجابی فلموں کے فنکاروں کے ساتھ بنی تھیں۔ اردو فلموں کے بڑے ہیروز میں سے سنتوش، درپن، کمال، محمدعلی، وحیدمراد، ندیم، شاہد اور غلام محی الدین ہوں یا پنجابی فلموں کے بڑے ہیروز، سدھیر، اکمل، اعجاز، حبیب، عنایت حسین بھٹی، کیفی، یوسف خان، سلطان راہی اور اقبال حسن، رانی سب کی ہیروئن بنیں جو ایک منفرد ریکارڈ ہے۔ اور تو اور رتن کمار، ہارون، علاؤالدین، اسد بخاری، مظہرشاہ، نصراللہ بٹ، بدرمنیر، ننھا اور علی اعجاز کے علاوہ غیر معروف اداکاروں زاہدخان، عادل، شہباز وغیرہ کی ہیروئن بھی رانی ہی تھیں۔رانی کی فلمی جوڑیوں میں اردو فلموں میں کمال، وحیدمراد اور شاہد کے ساتھ زیادہ پسند کی گئی تھی جبکہ پنجابی فلموں میں عنایت حسین بھٹی، یوسف خان اور علی اعجاز کے ساتھ کامیابی ملی تھی۔ رانی نے زیادہ تر اپنے خاوند حسن طارق کی فلموں میں کام کیا تھا۔1980 ء کی دہائی میں جب فلمی صنعت زوال کا شکار ہونے لگی تو رانی نے ٹیلی ویژن کی طرف رجوع کیا۔ پی ٹی وی پر ان کے مقبول ڈراموں میں ''خواہش‘‘اور ''فریب‘‘شامل ہیں، جن میں ان کی اداکاری کو ناظرین نے بے حد سراہا۔رانی کی ذاتی زندگی اتنی مستحکم نہ رہی جتنی ان کی فلمی کامیابیاں تھیں۔ ان کی پہلی شادی ہدایتکار حسن طارق سے ہوئی،اس شادی سے ان کا ایک بیٹا علی رضا پیدا ہوا۔ حسن طارق کی شخصیت جاذب اور تخلیقی تھی لیکن ان کے درمیان اختلافات بڑھتے گئے اور بالآخر یہ شادی طلاق پر ختم ہوئی۔رانی نے پاکستانی کرکٹر سرفراز نواز سے بھی شادی کی ۔ یہ رشتہ نہ صرف میڈیا میں موضوعِ بحث بنا بلکہ بہت متنازع بھی رہا۔ سرفراز نواز اور رانی کے تعلقات میں ابتدا میں بہت گرم جوشی تھی، مگر جلد ہی ان کے درمیان خلیج پیدا ہو گئی۔ یہ شادی بھی طلاق پر منتج ہوئی۔رانی کا واحد بیٹا علی رضا ان کے ساتھ رہتا تھا اور وہی ان کی آخری زندگی کا سہارا تھا۔ شادیوں کی ناکامی، کینسر کی بیماری اور فلمی دنیا سے دوری نے انہیں تنہا کر دیا، مگر انہوں نے کبھی شکوہ نہ کیا۔رانی کو بریسٹ کینسر کا مرض لاحق ہوا۔ انہوں نے طویل عرصہ علاج کروایا مگر بیماری جان لیوا ثابت ہوئی۔ 27 مئی1993 ء کو کراچی میں ان کا انتقال ہوا۔ ان کی عمر اس وقت صرف46 سال تھی۔ انہیں لاہور کے مسلم ٹائون کے قبرستان میں سپرد خاک کیا گیا۔ رانی کی زندگی کے نشیب و فراز، فلمی سفر، کامیابیاں اور ناکامیاں سب کچھ ایک فلمی کہانی کی طرح ہیں۔ ان کی اداکاری، انداز، گفتگو اور فنی خدمات کو آج بھی یاد کیا جاتا ہے۔

آج کا دن

آج کا دن

جنگ عظیم دوم ، بیلجیئم نے جرمنی کے سامنے ہتھیار ڈالے27 مئی 1940 کو جنگ عظیم دوم کے دوران بیلجیم نے نازی جرمنی کے سامنے رسمی طور پر ہتھیار ڈال دیے۔ یہ فیصلہ بیلجئین بادشاہ لیوپولڈ سوم نے کیا، جنہوں نے جرمن افواج کی پیش قدمی اور بیلجئین فوج کی پوزیشن کو مدنظر رکھتے ہوئے بغیر اتحادیوں کو اعتماد میں لیے ہتھیار ڈال دیے۔بیلجیم پر 10 مئی 1940ء کو جرمنی نے حملہ کیا تھا ۔اسی دن نیدرلینڈ اور لکسمبرگ پر بھی حملہ ہوا۔18 دن کی شدید لڑائی کے بعد بیلجیم کی فوج نے زیادہ مزاحمت نہ کر پاتے ہوئے 27 مئی کو سرنڈر کر دیا۔بنگلہ دیش میں طوفان27مئی1963ء کو بنگلہ دیش (اس وقت کے مشرقی پاکستان) میں شدید طوفان آیا جس نے دیکھتے ہی دیکھتے خوفناک صورت اختیار کر لی۔ اس طوفان نے بہت بڑے علاقے میں تباہی مچائی جس کے نتیجے میں22ہزار افراد ہلاک جبکہ10لاکھ سے زائد افراد بے گھر ہوئے۔ اسے اس خطے میں آنے والے بدترین آفتوں میں شمار کیا جاتا ہے۔ لاکھوں افراد کے بے گھرہونے کی وجہ سے بیماریاں پھیلنے کا خدشہ بھی بڑھ گیا جس سے صورتحال مزید خراب ہو گئی۔ یوگیا کارتا زلزلہ27مئی 2006ء کو یوگیا کارتا زلزلہ جسے بنٹول زلزلہ بھی کہا جاتا ہے 6.4 شدت کا خوفناک زلزلہ تھا۔اس زلزلے میں 5ہزار 700 افراد ہلاک جبکہ لاکھوں افراد زخمی اور بے گھر ہوئے۔ ایک اندازے کے مطابق زلزلے کے دوران تقریباً3.1ارب ڈالر کا نقصان ہوا۔ عوامی انفراسٹرکچرکے ساتھ، ہاؤسنگ اور نجی کاروبار کو زیادہ نقصان پہنچا ۔ریاستہائے متحدہ کے نیشنل جیو فزیکل ڈیٹا سینٹر نے اس واقعے سے ہونے والے کل نقصان کو انتہائی درجہ کا قرار دیا۔اس زلزلے کو انڈونیشیا کی تاریخ کے بدترین زلزلوں میں شمار کیا جاتا ہے۔لی پراڈس کا قتل عاملی پراڈس کا قتل عام دوسری عالمی جنگ کا ایک سنگین جنگی جرم تھا جس کا ارتکاب14ویں کمپنی کیSSڈویژن کے ارکان نے کیا تھا۔ یہ 27 مئی 1940ء کو فرانس کی جنگ کے دوران ایک ایسے وقت میں ہوا جب برطانوی مہم جوئی فورس (BEF) کے دستے ڈنکرک کی لڑائی کے دوران پاس ڈی کیلیس کے علاقے سے پیچھے ہٹنے کی کوشش کر رہے تھے۔دوسری بٹالین، رائل نورفولک رجمنٹ کے سپاہی اپنی یونٹ سے الگ ہو چکے تھے۔ انہوں نے لی پراڈس گاؤں میں ایس ایس فورسز کے حملے کے خلاف ایک فارم ہاؤس پر قبضہ کرلیا تاکہ اپنا دفاع کر سکیں۔ گولہ بارود ختم ہونے کے بعد، محافظوں نے جرمن فوجیوں کے سامنے ہتھیار ڈال دیے۔ جرمن انہیں سڑک کے پار ایک دیوار تک لے گئے جہاں انہیں مشین گنوں سے قتل کر دیا گیا۔

یادرفتگاں: طلعت حسین

یادرفتگاں: طلعت حسین

اداکاری و صدا کاری طلعت حسین کی پہچان تھی اور وہ ریڈیو، فلم، ٹی وی اور سٹیج کے بلاشبہ ایک منجھے ہوئے اداکار تھے۔ وہ اپنی اداکاری کی بدولت پوری دنیا میں ایک منفرد مقام رکھتے تھے۔ ان کی شہرت کے ڈنکے نہ صرف پاکستان میں بلکہ انگلینڈ، امریکہ اور ناروے میں بھی بجتے تھے۔ درجنوں بین الاقومی پراجیکٹس میں کام کیا اور انہیں کئی بین الاقوامی ایوارڈز سے بھی نوازا گیا۔ طلعت حسین 18ستمبر 1940ء کو بھارتی شہر دہلی کے ایک ادبی گھرانے میں پیدا ہوئے، ان کا پورا نام طلعت حسین وارثی تھا۔ ان کی والدہ شائستہ بیگم ریڈیو پاکستان کی مقبول انائونسر تھیں جبکہ ان کے والد الطاف حسین وارثی انڈین سول سروس میں ایک اعلیٰ عہدے پر فائز تھے۔ ان کی فیملی 1947ء میں ہجرت کر کے کراچی پہنچی۔ پاکستان آنے کے بعد والد کی بیماری کے باعث ان کی فیملی کے مالی حالات بہت خراب ہو گئے، ان کی والدہ نے ریڈیو پر ملازمت اختیار کر لی۔ طلعت حسین نے اسلامیہ کالج سے گریجویشن کیا۔ گھر کے نامساعد حالات کی وجہ سے ان کی ماسٹر کرنے کی خواہش پوری نہ ہو سکی۔ وہ تین بھائیوں میں سب سے بڑے تھے۔ طلعت حسین کو مطالعہ سے بہت شغف تھا، بقول ان کے وہ بچپن میں سوچا کرتے تھے کہ بڑے ہو کر پروفیسر بنیں گے مگر معاشی وجوہات کی بنا پر ایسا ہو نہیں سکا مگر ان کا مطالعہ کا شوق ضعیف العمری تک برقرار رہا۔ طلعت حسین نے اپنے فن کے سفر کا آغاز ریڈیو سے کیا، جب پاکستان ٹیلی ویژن نے اپنی نشریات کا آغاز کیا تو وہ ٹیلی ویژن کی جانب آ گئے۔ ان کا پہلا ڈرامہ '' ارجمند‘‘ تھاجو 1967ء میںآن ایئر ہوا۔ ٹیلی ویژن پر وہ اداکاری کے علاوہ بحیثیت نیوز کاسٹر اور انائونسر بھی خدمات سر انجام دیتے رہے۔ 1972ء میں وہ انگلینڈ چلے گئے اور ''لندن اکیڈمی آف میوزک اینڈ ڈرامیٹک آرٹ‘‘سے وابستگی اختیار کر لی۔ ان کا پہلا برطانوی کھیل جمی پیرے اور ڈیوڈ کرافٹ کا تھا۔ جس میں انہوں نے ایک کلب مالک کا کردار ادا کیا۔ وہ بی بی سی ریڈیو کے ڈرامہ ''کرائون کوٹ‘‘ میں بھی کام کرچکے ہیں۔ طلعت حسین متعدد غیر ملکی فلموں، ٹی وی ڈراموں، لانگ پلیز میں کام کر چکے ہیں۔ انہوں نے2006ء میں ''چینل 4 ٹیلی ویژن‘‘ کی سیریل ''ٹریفک‘‘ کی چند اقساط میں بھی کام کیا۔ ناروے کی فلم ''امپورٹ ایکسپورٹ‘‘میں کام کیا جس پر انہیں بہترین معاون اداکار کے ''ایمنڈا ایوارڈز‘‘ سے نوازا گیا۔ اس فلم میں انہوں نے اللہ دتہ نامی شخص کا ناقابل فراموش کردار ادا کیا۔ بھارتی ہدایتکار ساون کمار کی فلم ''سوتن کی بیٹی‘‘ میں بحیثیت وکیل، طلعت حسین کی پرفارمنس اپنے عروج پر دکھائی دی۔ اس فلم میں انہوں نے بھارتی اداکارہ ریکھا اور جیتندر کے سامنے جم کر اداکاری کی۔انہوں نے 15 سے 20پاکستانی فلموں میں بھی لاجواب اداکاری کا مظاہرہ کیا۔ 1970ء میں وہ فلم'' انسان اور آدمی‘‘ میں اداکار محمد علی اور زیبا کے بیٹے کے کردار میں پسند کئے گئے۔ فلم ''گمنام‘‘ میں ڈاکٹر کا کردار کو خوبصورتی سے ادا کرنے پر بیسٹ ایکٹر کا نگار ایوارڈ ملا۔ وہ نیشنل اکیڈمی آف پرفارمنگ آرٹ‘‘ (NAPA) میں فن اداکاری کے حوالے سے نئی نسل کی راہنمائی بھی کرتے رہے۔ طلعت حسین ایک ڈرامہ نگار بھی تھے اور انہوں نے متعدد ڈرامے لکھے۔1998ء میں انہوں نے بانی پاکستان قائد اعظم محمد علی جناحؒ پر بننے والی فلم ''جناح‘‘ میں ایک مہاجر کا کردار ادا کیا۔ اس فلم میں ان کے ساتھ ہالی وڈ کے اداکار سر کرسٹوفر لی، بھارتی اداکار ششی کپور بھی تھے۔فلم ''لاج‘‘ میں ایک قبائلی سردار کا کردار ادا کیا، اس فلم کی شوٹنگ کے دوران قبائلیوں نے حملہ کر دیا ان کی بے دریغ فائرنگ سے پوری ٹیم بال بال بچی۔ اس کی فلم بندی جاری تھی کہ طلعت حسین جنگ کا منظر فلم بند کراتے ہوئے پہاڑی سے گر گئے اور ان کی ٹانگ تین جگہ سے ٹوٹ گئی۔ طلعت حسین نے 1972ء میں کراچی یونیورسٹی کی پروفیسر رخشندہ سے شادی کی ، ان کے تین بچے (2بیٹے اور بیٹی ) ہیں۔ پھیپھڑوں کے مرض کے باعث گزشتہ برس ان کا 84برس کی عمر میںانتقال ہوا تھا۔اعزازات٭...حکومت نے 1982ء میں ''پرائیڈ آف پرفارمنس‘‘ اور 2021ء میں ''ستارہ امتیاز‘‘ سے نوازا ۔ ٭...2006ء میں ناروے میں انہوں نے بہترین معاون اداکار کا ''ایمنڈا ایوارڈ‘‘ وصول پایا، اس ایوارڈ کو ناروے میں آسکر کا درجہ حاصل ہے اور یہ ایوارڈ ہر سال ''نارویجن انٹرنیشنل فلم فیسٹیول‘‘ کے موقع پر دیا جاتا ہے۔٭...1986 میں فلم ''مس بینکاک‘‘ میں بہترین معاون اداکار کا ''نگار ایوارڈ‘‘ ملا۔مشہور ڈرامےآنسو،ارجمند، دیس پردیس، ہوائیں، انسان اور آدمی،عید کا جوڑا،کشکول، تھوڑی خوشی تھوڑا غم، گھوڑا گھاس کھاتا ہے، پرچھائیاں، طارق بن زیاد، ٹائپسٹ، ٹریفک(چینل 4انگلینڈ)مشہور فلمیں٭چراغ جلتا رہا، ٭ گمنام، ٭قربانی٭...انسان اور آدمی ٭...لاج٭...جناح (بین الاقوامی فلم)،٭... سوتن کی بیٹی(بھارتی)،٭... امپورٹ ایکسپورٹ(نارویجن) 

دنیا کی خوبصورت مساجد

دنیا کی خوبصورت مساجد

جامع مسجد ڈاکار سینی گال (افریقہ)یہ مسجد سینی گال کے دارالحکومت ڈاکار میں واقع ہونے کی وجہ سے بہت اہمیت کی حامل ہے۔ اس کا ڈیزائن فرانسیسی اور مراکشی ماہرین تعمیرات نے باہم مل کر تیار کیا تھا اور اس کے اخراجات حکومت مراکش نے برداشت کئے۔ اس مسجد کی ایک منفرد بات یہ ہے کہ 1964ء میں اس کا افتتاح دو ملکوں کے حکمرانوں مراکش کے شاہ حسن ثانی اور سینی گال کے مسیحی صدر لیوپولڈ سیڈر سنگھور نے باہم مل کر کیا۔ یہ سینی گال کیلئے ایک اعزاز کی بات ہے۔ یہ مسجد اندرونی اور بیرونی طرف انتہائی منقش کام کی وجہ سے بہت خوبصورت لگتی ہے، اس کے واحد مینار کی بلندی 220فٹ ہے۔کہا جاتا ہے کہ سینی گال کی پہلی مسجد شہری سلوی میں بنی تھی مگر اس کا سن تعمیر معلوم نہیں۔ اس وقت ڈاکار میں 1000سے زیادہ مسجدیں ہیں جبکہ پورے ملک میں مساجد کی تعداد 50ہزار سے زائد ہے۔مرکزی جامع مسجد، ابوجا( نائیجیریا)اس مسجد کو ملک کی قومی مسجد کا درجہ حاصل ہے۔ یہ مسجد نائیجیریا کے دارالحکومت ابوجا میں 1984ء میں بنائی گئی۔اس کے چاروں کونوں پر چار مینار اور ان پر چار ہی چھوٹے گنبد ہیں جبکہ ایک مرکزی گنبد ہے جس کا قطر118فٹ اور بلندی 197فٹ ہے۔ ہر مینار کی بلندی 308فٹ ہے۔ مسجد کے مرکزی ہال میں 5ہزارنمازی نماز ادا کر سکتے ہیں۔ ہال کے اوپر تینوں اطراف میں گیلریاں بنی ہوئی ہیں جن میں 1500خواتین نماز پڑھ سکتی ہیں۔ اس مسجد کے ساتھ ایک لائبریری اور ایک کانفرنس روم بھی بنایا گیا ہے جس میں 1500اشخاص کے بیٹھنے کی گنجائش ہے۔ مسجد کے چیف امام، ڈپٹی امام اور موذن کی رہائش گاہیں بھی تعمیر کی گئی ہیں۔ابوجا کی تاریخ اس وقت سے شروع ہوتی ہے جب نائیجیریا کی حکومت نے 1980ء میں لاگوس سے دارالحکومت ابو جا منتقل کرنے کا فیصلہ کیا۔ ابو جا کے آزادی چوک میں دارالحکومت کے شایان شان ایک خوبصورت مرکزی مسجد تعمیر کرنے کا سوچا گیا۔ ایک کمیٹی بنائی گئی جس نے فیصلہ کیا کہ اس مسجد کا ڈیزائن ایسا ہو جو شہر کے ہر حصے سے برابر نظر آئے۔ چنانچہ AIM کنسلٹنٹس کمپنی نے جو دیدہ زیب ڈیزائن بنایا واقعی وہ ایسا ہی تھا۔ اس مسجد کا رقبہ55382مربع فٹ ہے اور یہ نہ صرف ابوجا بلکہ پورے نائیجیریا کی انتہائی خوبصورت مسجد ہے۔ 

سو میری دنیا کی اولین تہذیب

سو میری دنیا کی اولین تہذیب

قدیم تہذیبوں بارے مورخین ایک عرصہ تک اس بحث میں الجھے رہے کہ دنیا کی قدیم ترین تہذیب کونسی تھی۔ جب یہ طے ہو گیا کہ مصر اور میسوپوٹیمیا دو قدیم ترین تہذیبیں ہیں تو ایک نئی بحث نے جنم لیا کہ زیادہ قدیم یا قدیم ترین تہذیب ان دونوں میں سے کونسی تہذیب ہے ؟۔ تاہم بیشتر مورخین اور محققین کم از کم اب اس نقطے پر متفق ہیں کہ میسو پیٹیمیا کی سومیری تہذیب لگ بھگ 6000 مسیح اور 5500 قبل مسیح کے درمیان پروان چڑھی تھی، جبکہ قدیم مصری تہذیب کا آغاز 3100سے 4000 قبل مسیح کے دوران ہوا تھا ۔ ممفس، تھیبس اور ہیلی اوپولس مصر کے قدیم ترین شہر جبکہ عراق کے قدیم ترین شہر بابل اور نینوا ، کریٹ میں کنوسوس اسی دور کے شہروں میں اپنے زمانے کے ثقافتی اور تاریخی شہر ہوا کرتے تھے۔سومیری یا سمیری تہذیب میسوپیٹیمیا (موجودہ عراق ) کی قدیم ترین تہذیب کا نام ہے۔یہ نام انہیں ان کی زبان کی وجہ سے دیا جاتا ہے۔ اسی لئے انہیں تاریخ میں ''سومیرئین‘‘ کے نام سے جانا جاتا ہے۔ سومیری زبان بنیادی طور پر جنوبی میسوپیٹیمیا کے رہنے والے غیر سامی النسل کے قبائل، ممکنہ طور پر اپنے ''اکدی‘‘قبائل سے لے کر آئے تھے۔اب کم از کم یہ تو ثابت ہو گیا ہے کہ یہی وہ لوگ تھے جنہوں نے دنیا کی پہلی تحریر ''کیونی فارم رسم الخط‘‘ ایجاد کی۔اس تحریر کو وہ قوانین لکھنے ، شاہی فرمان اور حکم نامے جاری کرنے اور سلطنت کا حساب کتاب رکھنے میں استعمال کیا کرتے تھے۔ ویسے کیا باکمال لوگ تھے یہ ، مٹی کی تختیوں پر تحریریں کندہ کرتے اور پھر انہیں پکاتے تاکہ یہ تحریر لمبے عرصے تک محفوظ رہے۔ یہ تہذیب دریائے دجلہ اور فرات کے درمیان واقع تھی۔بیشتر مورخین اس بات پر متفق ہیں کہ سومیری ، مغربی ایشیاء کی باقاعدہ اوّلین تہذیب اور تعلیم یافتہ تہذیب تھی۔یہ لوگ سمیری زبان بولتے تھے ۔ مورخین کو اس بات کے ثبوت ان کی تحریروں ، دریاوں کے نام اور باقیات سے ملے ہیں۔ ایک تحقیق میں یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ سومیری زبان بنیادی طور پر دریائے فرات کے گرد ونواح بولی جانے والی فراتی زبان ہی کی ایک شکل ہے اور یہ لوگ صدیوں سے یہیں دریائے فرات کے آس پاس ہی آباد تھے ، باہر سے نقل مکانی کر کے نہیں آئے تھے ۔ان کا گزر بسر شکار پر تھا جو گرد ونواح کے جنگلوں سے شکار کیا کرتے تھے۔ ان کا مسکن عرب کے دلدلی علاقوں تک پھیلا ہوا تھا۔ کچھ مورخین یہ کہتے ہیں کہ سومیری لوگ بنیادی طور پر شمالی افریقہ سے نقل مکانی کر کے دریائے فرات کے کنارے آکر آباد ہو گئے تھے۔ انہوں نے اس علاقے کو اپنے لئے موزوں پایا اور یہیں سے انہوں نے پہلی مرتبہ کاشتکاری کو باقاعدہ رواج دیا۔ اوّلین کاشتکاری کی بنیاد رکھنے والے یہی سومیری لوگ ہی تھے جنہوں نے کاشتکاری کو نہ صرف بطور پیشہ متعارف کرایا بلکہ کاشتکاری کو دنیا بھر میں پھیلایا۔ معروف مورخ لازاریدیس اپنی تحریروں میں لکھتا ہے کہ شمالی افریقہ میں غیر سامی النسل کی بنیاد رکھنے والے یہی لوگ تھے جو اس تہذیب کو وسطی ایشیاء تک لے کر آئے تھے۔ جہاں جہاں سومیریوں نے قدم جمائے۔ بعد کی تحقیق نے یہ ثابت کیا کہ وہاں کے کھنڈرات سے ملنے والے مٹی کے برتن اور مورتیاں بنانے کا انداز ایک جیسا ملتا ہے۔ ان برتنوں سے اس قیاس کو تقویت ملتی ہے کہ سومیری ہی اوّلین لوگ تھے جنہوں نے فن ظروف سازی کی بنیاد رکھی۔ یہاں سے ملنے والے چار ڈھانچوں کے جب ڈی این اے ٹیسٹ لئے گئے تو اس تشخیص سے یہ بات بھی سامنے آئی کہ یہاں کے لوگ ایک زمانے تک سندھ تک پھیل چکے تھے۔ چنانچہ ماہرین آثار قدیمہ کے ان اندازوں کو اس تشخیص سے تقویت ملی کہ بنیادی طور پر سندھ تہذیب کے لوگ بھی سومیری قبائل ہی کی ایک شاخ سے تعلق رکھتے ہوںگے۔ بعد کی تحقیق میں یہ بات بھی سامنے آئی کہ سومیری قبائل کا تعلق حوریہ قبائل اور یوریٹیائی قبائل سے بھی تھا جن کا مسکن قفقاز سے تھا۔قبل از تاریخ جو قبائل سومیری علاقہ جات میں بس رہے تھے ان کو شروع میں فراتی یا عبیدی کا لقب دیا ہوا تھا۔ مورخین کہتے ہیں بنیادی طور پر میسوپیٹیمیا کی پہلی تہذیب ''سمیری تہذیب‘‘ کی بنیاد رکھنے والے یہی قبائل تھے جنہوں نے اس تہذیب کو آگے تک بڑھایا۔ دراصل یہی فراتی یا عبیدی قبائل ہی سومیری تہذیب کے بانی اور اس کی اصل طاقت تھے۔ انہوں نے دلدلی علاقوں کو زرخیز زمین میں بدلنا لوگوں کو سکھایا۔یہ اعلیٰ درجے کے کاشتکار تھے، اون سے پارچہ جات بنانے کا فن، چمڑے سے ضروریات زندگی کی اشیاء بنانے ، ظروف سازی کو متعارف کرانے اور دھاتی اشیاء بنانے کو رواج دینے والے بھی یہی لوگ تھے۔شواہد سے یہ بات بھی سامنے آئی ہے کہ ان لوگوں کی زبان اعلیٰ ترقی یافتہ تھی اور یہ لوگ باقاعدہ لکھنا پڑھنا بھی جانتے تھے۔ چونکہ ان کی اپنی زبان سومری تھی اس لئے ان کی لکھی ہوئی تختیاں قدیم مصر سے ملنے والی تحریروں سے بھی پرانی ہیں۔ماہرین نے سومیرئن (سومیری لوگ ) کو دنیا کی سب سے پہلی پڑھی لکھی قوم مانا ہے۔ صرف یہی نہیں بلکہ ان کو رسم الخط ایجاد کرنے والی دنیا کی پہلی قوم کا اعزاز بھی جاتا ہے۔ ان کو یہ اعزاز بھی جاتا ہے کہ سومیرئن وہ پہلی قوم تھی جنہوں نے تحریر کو دائیں سے بائیں لکھنے کو رواج دیا۔ اس کے علاوہ آثار قدیمہ کے ماہرین کو پتھروں پر جو قدیم ترین کندہ کاریاں ملی ہیں ان کا تعلق 3600 قبل مسیح سے بتایا جاتا ہے۔ سومیرئن کے بارے کہا جاتا ہے کہ یہ ایک دوراندیش قوم تھی جنہوں نے بہت شاندار شہر بھی بنائے جن میں ار ، ارک ، اریدو قابل ذکر ہیں۔ان شہروں میں انہوں اونچی اونچی پر شکوہ عمارات بنائیں جو بنیادی طور پر ان کی عبادت گاہیں ہوا کرتی تھیں۔ ان کے شہر اپنے دور کے انتہائی ترقی یافتہ شہر ہوا کرتے تھے جن میں درس گاہیں ، بازار اور عبادت گاہوں کو فوقیت دی جاتی تھی۔مورخین کہتے ہیں سومیرئن بہت ذہین اور سمجھدار لوگ تھے ، زراعت کو فروغ دینے کیلئے انہوں نے نہریں کھودیں اور کھیتوں تک پانی پہنچانے کا مربوط نظام بنایا۔ یہ ریاضی اور فلکیات میں حیرت انگیز طور پر مہارت رکھتے تھے۔ پہیہ کی ایجاد کا سہرا بھی سومیرئین کے سر جاتا ہے جسے انہوں نے 3500قبل مسیح میں ایجاد کیا تھا۔ 2000 قبل مسیح کے آس پاس یہ تہذیب اکادی سلطنت میں شامل ہو گئی ،تاہم سومیری تہذیب کی ایجادات اور علم کی روشنی آنے والے ادوار تک زندہ رہیں ۔ بعض ماہرین ان کی تہذیب کو کانسی دور کی تہذیب سے ملاتے ہیں۔اگرچہ بعض لوگ اس تہذیب کا تسلسل قدیم مصر کی تہذیب عیلام تہذیب، کارل سوپے کی تہذیب، قدیم سندھی تہذیب، میونسٹر اور قدیم چینی تہذیب کے عہد سے جوڑتے ہیں لیکن حقیقت یہ ہے کہ یہ تہذیب ان سب سے قدیم ہے اور باقی ساری تہذیبیں سومیری تہذیب کی''توسیع ‘‘ ہو سکتی ہیں۔